23948sdkhjf

DHL: Vi vinder danske markedsandele

DHL Express nyder godt af den tiltagende vækst i Europa og ikke mindst samhandlen med de asiatiske markeder.

DHL Express nyder godt af den tiltagende vækst i Europa og ikke mindst samhandlen med de asiatiske markeder.



Sammen med en omorganisering i den danske afdeling har DHL Express forbedret bundlinjen med 100 procent i forhold til samme periode sidste år. Det har ifølge DHL skabt det bedste resultat i 8 år.

- Vi er gået back to basics og lukkede vores indenrigsprodukter sidste år. Derudover har vi sat ekstra ind på kundeservice, medarbejderudvikling samt på at kunne levere tidligere på dagen og afhente pakker senere end før. Det har ramt helt rigtigt i markedet, siger adm. direktør Claus Lassen fra DHL.

I juli voksede omsætningen på DHL Express’ kerneforretning med 12 procent sammenlignet med samme måned året før og samlet set er virksomhedens omsætning i 2011 steget med 9 procent.

DHL har investeret kraftigt i infrastrukturen for at matche både efterspørgslen og ønsket om hurtigere service overfor kunderne. Blandt investeringerne er en helt ny Boing 757, der flyver direkte til og fra Billund.

- Dermed tilbyder DHL de tidligste leveringstider og seneste pickup-tider på markedet, påpeger DHL, der desuden har investeret i en helt ny terminal i Fredericia og en ombygget terminal i Stilling.

I år investerer DHL yderligere 22 millioner kroner i terminalen i Kastrup.

- Det er de færreste af vores konkurrenter, der kan matche vores investeringer i en optimeret infrastruktur, der er afgørende for vores vækst. Efter min bedste overbevisning vokser vi nu hurtigere end markedet og vinder markedsandele fra vores nærmeste konkurrenter, siger Claus Lassen.

Tjener mere på hver bil

Samlet set har DHL sparet seks procent på udgiftssiden. Det er blandt andet opnået ved at samle alle kundeservicemedarbejdere i hovedkontoret i Vallensbæk. Til gengæld er der skruet op for uddannelsesbudgettet og alene i år har DHL brugt 3-4 millioner kroner på at videreuddanne de ansatte.

- Vi investerer massivt i vores varemærke og medarbejdere, der er afgørende for succes i enhver servicevirksomhed. Af samme årsag har vi sat os et mål om at blive den førende arbejdsplads og Danmarks bedste til kundeservice, siger Claus Lassen.

Deutsche Post DHL er verdens førende post- og logistikkoncernmed over 470.000 medarbejdere i mere end 220 lande.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063