23948sdkhjf

Region Syddanmark vær på vagt

Det var lige ved at gå galt med hensyn til at få dobbeltspor ført helt igennem til Tinglev for senere at få det ned til landegrænsen, påpeger formand for DI Sønderjylland Mogens Therkelsen.

Det var lige ved at gå galt med hensyn til at få dobbeltspor ført helt igennem til Tinglev for senere at få det ned til landegrænsen, påpeger formand for DI Sønderjylland Mogens Therkelsen.



Han peger på, at den nuværende regering i stedet ville fremrykke elektrificeringen mellem Esbjerg og Lunderskov - selv om dobbeltsporet også var del af et bredt transportforlig.

- Når man inde på Christiansborg er enige om, som også den nuværende transportminister har givet udtryk for, at der skal investeres i infrastruktur, når det giver mening samt økonomisk fornuftig grundlag for fremtidig udvikling for en region eller for Danmark, så er det meget uforståeligt, at vor transportminister kunne gå med ind i sådan en ”handel”, skriver Mogens Therkelsen i en kommentar.

- Der er jo ingen, der sår tvivl om, at den såkaldte Jyllandskorridor, hvor såvel vej som bane er et vigtigt element, er og forbliver den vigtigste handelsåre for Danmark til og fra Europa. Der har nu i mange årtier af forskellige regeringer været fastlagt, at et dobbeltspor skulle gennemføres. Men hver eneste gang er denne aftale blevet udskudt, skriver Therkelsen, der peger på, at Danmark ikke har brug for, at denne hovedfærdselsåre endnu engang bliver negligeret.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.082