23948sdkhjf

Premium Lander Optitrack lanceres i fire nye konfigurationer

Renault klar med flere udgaver af det hydrauliske forhjulstræk på Premium Lander.

Renault klar med flere udgaver af det hydrauliske forhjulstræk på Premium Lander.



Optitrack systemet fra Renault Trucks tilbyder en unik løsning på forholdet mellem nyttelast, brændstofforbrug og offroad egenskaber. I modsætning til andre hydrauliske systemer, kan det indkobles ved 0 km/t og kan yderligere kombineres med en Optidriver automatiseret gearkasse. Nu er dette succesramte system også blevet tilgængeligt på 4 nye konfigurationer (ud over den eksisterende 4x2 trækker): nemlig 4x2, 6x2 og 6x4 samt 6x4 trækker.

Optitrack systemet, som blev introduceret i 2010 på Premium Lander 4x2 trækker, gør det muligt at koble forhjulstrækket til og fra takket være to hydrauliske motorer integreret i forakslen. Skiftet sker ved et enkelt tryk på en kontakt i instrumentbrættet. Optitrack er drevet via et hydraulisk kraftudtag direkte fra motoren. Det giver lastbilen ekstra mobilitet, som gør det muligt at klare udfordrende terræn, samtidig med at rammehøjde, komfort og brændstofforbrug er på niveau med et køretøj, der er optimeret til vejtransport.

Med Optitrack, kan man forbedre mobiliteten for lastbilerne, men samtidigt bevare fordelene ved et on-road køretøj. Systemet kan kobles til og fra i intervallet 0-15 km / t og det kobler automatisk fra ved hastigheder over 40 km/ t. Og når der ikke er behov for systemet, har lastbilejeren fordel af en øget nyttelast på ca. 500 kg sammenlignet med et køretøj med en fast kardantrukket foraksel, bedre brændstofforbrug (op til 10 % lavere end samme køretøj med kardantrukket foraksel) og et højere komfortniveau for chaufføren.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063