23948sdkhjf

Nyt 7-akslet vogntog til Skørping

Et komplet nyt syvakslet vogntog er på vej til vognmand Poul Eli Nymann i Skørping.

Et komplet nyt syvakslet vogntog er på vej til vognmand Poul Eli Nymann i Skørping.



Det nye vogntog omfatter en fireakslet Volvo FH460 med en EEV motor, hvor partikelemissionerne er reduceret med 70 % og røgen er reduceret med 30 % i forhold til en Euro 5 version. Transmissionen er en I-Shift gearkasse og der er en VEB+ motorbremse. Chassiset er en tridem-version med en 9 ton foraksel og en tandembogie, hvor der er yderligere en tvangsstyret aksel bag tandembogien

Førerhuset er med udstyrspakken New York, og udstyret omfatter også Volvo DynaFleet med automatisk downloading af både vogn- og førerdata. Vognens totalvægt er på 32 ton.

Godt sikkerhedsudstyr

Der er også tænkt på sikkerheden, idet vognen er udstyret med ACC, der er en radarbaseret afstandsmåler, som kan kobles ind sammen med cruisecontollen og som selv bremser ned, hvis vognen kommer for tæt på forankørende.

Opbygning omfatter et SVF trevejs tippelad på 6.600 mm i længden, sider med en højde på 1.200 mm plus 500 mm topsider. Stolperne er K5 Kinnegrip og tilkoblingsanordningen er en VBG 57 mm kobling.

Der er tilkoblet en ny treakslet SVF påhængsvogn med et tippelad på 7.800 mm i længden samt 1.200 mm høje sider med 500 mm høje topsider. Akslerne er BPW med tromlebremser og bremsesystemet er et Wabco EBS med bl.a. den vigtige sikkerhedsfunktion RSS (ESP på påhængskøretøjer)

Nordjysk Autolak, Sæby har stået for lakering af hele vogntoget, påhængsvogn og opbygning er solgt og leveret af fabrikant Leif Jørgensen, Skelhøje Vognfabrik A/S mens det fireakslede Volvo chassis er leveret af Volvo Truck Center Danmark A/S, hvor lastvognssælger Claus Jacobsen har stået for salg og levering.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047