23948sdkhjf

ITD forbereder organisations-forandringer

Fra årsskiftet udvider ITD paletten med kommercielle services som bl.a. forsikring, telefoni og transport IT. Det er services, som hidtil har været drevet af ITD’s datterselskab FDE A/S.

Fra årsskiftet udvider ITD paletten med kommercielle services som bl.a. forsikring, telefoni og transport IT. Det er services, som hidtil har været drevet af ITD’s datterselskab FDE A/S.



Omlægningen betyder, at ITD får godt 50 medarbejdere og dermed bliver væsentligt styrket som Danmarks førende kompetencecenter inden for vejgodstransport. FDE A/S fortsætter som europæisk forretning, centreret omkring momsrefusion samt vej- færge- og broafgifter.

Med virkning fra 1. januar 2012 bliver der rykket rundt på ITD’s og FDE’s interne organisation. En stor del af de medarbejdere, der hidtil har været ansat i ITD’s datterselskab FDE A/S bliver en del af brancheorganisationen ITD. Det drejer sig om medarbejderne inden for telefoni, forsikring, transport IT, indkøb, bogføring og løn samt sikkerhedsrådgivning.

Hermed vil brancheorganisationen ITD have godt 50 medarbejdere og vil være branchens absolut førende kompetencecenter inden for vejgodstransport.

- Forandringen sker med henblik på at styrke det produkt, vi tilbyder ITD’s målgruppe, som er alle danske virksomheder inden for vejgodstransport. Ved at samle vores kommercielle brancheservices i samme afdeling som vores medlemsservices bliver vi endnu bedre til at bygge viden op omkring branchens behov og ønsker, og det vil vi gøre til en fordel for vores medlemmer, siger ITD’s adm. direktør Jacob Chr. Nielsen.

Godt et par tusinde danske transportvirksomheder er i dag kunder hos FDE A/S uden at være medlemmer af ITD. De bliver fremover kunder hos ITD.

- De kommercielle ydelser fortsætter på uændrede vilkår, og alle er fortsat velkomne som kunder. Men der vil selvfølgelig være klare fordele forbundet med at være medlem af ITD, siger Jacob Chr. Nielsen.

Organisationsforandringen betyder, at ITD vil blive delt op i fem afdelinger, som afspejler organisationens daglige fokusområder: Brancheservices, Erhvervspolitik, Salg & Produktudvikling, Kommunikation & Marketing samt HR.

For FDE A/S betyder omlægningen, at der bliver et endnu skarpere fokus på kerneforretningen omkring momsrefusion, som er solidt forankret i det europæiske marked. Mere end 80 procent af kunderne inden for momsrefusion er udenlandske. Det samme gælder forretningsområdet omkring gebyrer for vejbenyttelse, broer, færger samt momsregistrering. Disse områder forbliver derfor også en del af FDE A/S.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078