23948sdkhjf

Danskere på Koreas største skibsbygningsmesse

Koreas maritime markedsplads Kormarine åbnede i dag i havnebyen Busan.

Koreas maritime markedsplads Kormarine åbnede i dag i havnebyen Busan.



Kormarine 2011 er den største kommercielle del af landets Marine Week, der sideløbende også har fokus på sea-port og navy delen af den maritime industri.

- Vi har haft en fantastisk åbning, siger Ketil Vesterlund fra Hoyer Motors. Det har været seriøse potentielle kunder, vi har talt med her til formiddag. Hovedsageligt koreanske, men også væsentlige japanske kontakter har allerede henvendt sig til os her på Kormarine.

Ketil Vesterlund er til daglig CEO på Hoyer Motors kontor i Ningbo, Kina.

Danmark er repræsenteret med 18 virksomheder under Danish Marine Groups nationalpavillon, der dækker 324 kvadratmeter ud af udstillingens 33.000 m2 store show.

Det koreanske skibsbygningsmarked ligger sammen med Kina som verdens største. Selvom Kina har truet Koreas førsteplads i skibsbygning de seneste par år, vindes de komplicerede projekter såsom oliebranchens specialskibe og de nyeste containerskibe stadig hovedsageligt af de koreanske værfter, når ordren lander i Asien.

Det er som bekendt værfterne Samsung, Hyundai og Daewoo, også kendt som ”de 3 søstre”, der er markedslederne i den koreanske skibsbygningsindustri.

Sidstnævnte er repræsenteret igennem Maersk Maritime Technologys indlæg på fredagens ”Green Shipbuilding” konference arrangeret af Danish Marine Group og den danske ambassade. Indlægget fra Maersk Maritime Technology omhandler deres Triple E-ordre, der bygges af Daewoo Shipbuilding.

- Både Samsung og Hyundai har tilmeldt sig konferencen sammen med over 140 andre registrerede deltagere. Og vi håber på, at de danske virksomheder får muligheden for at snakke med alle ”3 søstre” og andre potentielle partnere til den efterfølgende reception her på den danske stand, siger Mark Lerche og Kurt Feldtfos fra Danish Marine Group.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063