23948sdkhjf

Vogntogsopbygning med rulletag

Vognmand Jørgen B. Kristensen, Højmark, har netop fået leveret et komplet nyt tippeladsvogntog fra Schmidt Tip.

Vognmand Jørgen B. Kristensen, Højmark, har netop fået leveret et komplet nyt tippeladsvogntog fra Schmidt Tip.



Vogntoget udnytter de nye vogntogsvægte helt ud. Det nye vogntog består således af en treakslet Volvo FH 500 samt en fireakslet Schmidt Tip påhængsvogn.

Forvognen er en 6x2 version med Volvo I-shift, Globetrotter-førerhus i New York-version, og udstyret omfatter også Onspot-snekæder.

Opbygningen består af et 6,00 m langt tippelad, hvor højre side er med fast side i 1,70 m højde, mens venstre side er todelt i højden med 1,30 m underst og en topside på 0,40 m.

Påhængsvognen er en P30T, som har fire BPW Eco-Disc aksler ophængt med luftaffjedring og udstyret med skivebremser. Ladet på påhængsvognen er 8,50 m lang og er lige som forvognen udstyret med en fast side i højre side, som er 1,70 m høj. I venstre side er underst en 1,30 m høj side samt en topside på 0,40 m.

Bundene i begge lad er bygget i en 3 mm rustfri plade, og der er en rustfri skinne i ladkanten. Bundudfaldet af de tophængte sider er styret med trykluft og som noget meget både chaufførvenligt og miljøvenligt, er toppen af begge lad udstyret med hydraulisk rulletag fra Spørring Karosserifabrik.

Ved at afdække ladene, når både der køres med læs og med tom vogntog, kan der spares meget brændstof – og dermed CO2 udslip. Den nye Volvo er leveret af Skifter Lastbil A/S Herning, hvor Tommy Laustsen har stået for salget.

Vognbygger Thomas Schmidt fra Schmidt Tip i Løgumkloster har stået for leverancen af påhængsvognen og ladopbygningen på forvognen.

Lakeringen er forestået af Simmelkær Autolakering ApS i Sunds, mens BJ Autopolstring i Padborg har stået for polstring af den nye lastvogns førerhus.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063