23948sdkhjf

Tippeladsvogntog til specialist

Vognmand Peter Møller, Øster Lindet, har netop fået leveret et komplet nyt seksakslet tippeladsvogntog, bestående af en ny treakslet Volvo FH 540 med Euro 5 motor af typen D13C.

Vognmand Peter Møller, Øster Lindet, har netop fået leveret et komplet nyt seksakslet tippeladsvogntog, bestående af en ny treakslet Volvo FH 540 med Euro 5 motor af typen D13C.



Af Finn Bjerremand

Vognmandsfirmaet er højt specialiseret i national transport af bulkvarer inden for landbrugssektoren samt grus- og stenprodukter inden for bygge- og anlægssektoren.

Det nye vogntog er bygget op til at kunne transportere såvel pallegods, som bulkvarer i såvel storsække som i løs form.

Virksomheden drives af familien Møller i de to firmaer Peter Møller og Møller Transport ApS, hvor vognmand Peter Møller og sønnen Kenneth Møller i det daglige deler et vogntog.

I alt råder de to vognmandsvirksomheder selv over seks lastvogne med tilhørende påhængsmateriel, kraner og medbringertruck, og virksomheden beskæftiger i det daglige en halv snes vogntog.

Alsidig bil

Opbygningen af forvognen består af et trevejs tippelad med tredelte sider i aluminium og der er tilkoblet en treakslet letvægtspåhængsvogn, der er udstyret med et trevejs tippelad med firedelte sider i aluminium.

I praksis er det kun muligt at tippe bagud eller til venstre da begge lad for at spare vægt er med fast side i højre side. Begge lad er også udstyret med en rullepresenning, som let kan rulles over godset. Bagenden af den nye Volvo er bygget med et krankonsol, så vognen kan medbringe egen kran til lasteoperationer, når det er nødvendigt.

Sikkert

Der er også tænkt på trafiksikkerheden med vigtigt udstyr som dæktryksmåler og akseltryksmåler, som kan aflæses for h.h. alle hjul og aksler i displayet i instrumentbrættet. Derved kan man undgå både at køre med for lavt lufttryk eller køre med forkert vægtfordeling.

Den komplette opbygning samt påhængsvogn er leveret af Skelhøje Vognfabrik(SVF).

Hele vogntoget, der er utrolig flot bygget op, er lakeret af CN Storvognslakering i Vamdrup. Forvognen er solgt af lastvognssælger Per Toustrup og leveret fra Skifter Lastbil A/S i Aabenraa, mens påhængsvogn og opbygning er leveret af Skelhøje Vognfabrik A/S, hvor Flemming Zachariassen har stået for salg og levering.

fba@transporttidende.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109