23948sdkhjf

Aktuel messeavis på Transport 2011

Transportmagasinet og Danmarks Transport-Tidende/Trans Inform samarbejder om at udgive fælles messe-aviser ved Transport 2011.

Transportmagasinet og Danmarks Transport-Tidende/Trans Inform samarbejder om at udgive fælles messe-aviser ved Transport 2011.



Af Gwyn Nissen

Når transportmessen vender tilbage til MCH Messecenter Herning i dagene 6.-9. april 2011, så bliver det med to nyheder i form af en aktuel messeavis, der udkommer på alle messens fire dage, samt en fælles optakts-avis.

Bag de to nye tiltag står Transportmagasinet og Danmarks Transport-Tidende/Trans Inform, som hver morgen på messen vil levere dugfriske nyheder på tryk til tusinder af besøgende og udstillere.

Artiklerne skrives af de to blades journalister i løbet af messedagen og trykkes i Skive, for derefter at blive kørt til Herning, hvor de dugfriske aviser så er klare ved indgangene og på standene, når de besøgende strømmer ind om morgenen.

De aktuelle messeaviser får et samlet oplag på omkring 20.000 på de fire messedage.

Fælles optaktsavis

Derudover udgiver de to medier som noget nyt også en fælles messe-optaktsavis, som udkommer sammen med Transportmagasinet og Danmarks Transport-Tidende og dermed når ud til mere end 40.000 læsere – foruden de to blades abonnenter udsendes optaksavisen til mere end 1000 MCH-kunder.

- Vi tror, at såvel optaktsavisen som de aktuelle messeaviser kan være med til at profilere transport- og logistikbranchen, lyder det fra de to blades chefredaktører Jesper B. Nielsen, Transportmagasinet, og Gwyn Nissen, Danmarks Transport-Tidende.

Derudover peger de på, at branchen kun lige er på vej ud af krisen og derfor har kig på omkostningerne. Nu får de så at sige mulighed for at slå to fluer med et smæk:

- Vi giver branchen mulighed for en stærk profilering gennem to af branchens stærkeste medier, siger de to chefredaktører.

Glimrende tiltag

Hos MCH Messecenter Herning hilser man de nye initiativer og samarbejdet med de to medier med tilfredshed:

- Det er nogle glimrende tiltag, som dels vil skabe øget interesse for Transport 2011 op til messen, og dels vil sætte yderligere fokus på Transport 2011 under selve messen, siger Henriette Træholt, MCH Messecenter Herning.

Annoncesalget til såvel optaktsavisen samt til de aktuelle messeaviser på Transport 2011 er gået i gang og de to medier vil blandt andet være til stede, når MCH Messecenter Herning 19. januar holder kick-off-møde med udstillerne.

Vær med

Hvis du skal være med i enten messeoptaktsavisen eller de aktuelle messeaviser på Transport 2011 i Herning, så ring allerede nu til din annoncekonsulent.

Spørg efter Anne Seward eller Trine Philipsen på 7010 0506 eller mail til annoncer@transporttidende.dk

gn@transinform.dk
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062