23948sdkhjf

På vej ind i 2011

Hvad vil du huske 2010 for: Kørselsafgifterne, der ikke blev til noget? Diskussionen om Femern Bælt? Kampagnen ”Holder DK Kørende”? Trængsels-debatten? Nye cabotage-regler? Øgede vægtgrænser? Udvidelse af modulvogntogsnettet? Askeskyen over Europa? Den nye transportminister? Super slow-steaming?

Hvad vil du huske 2010 for: Kørselsafgifterne, der ikke blev til noget? Diskussionen om Femern Bælt? Kampagnen ”Holder DK Kørende”? Trængsels-debatten? Nye cabotage-regler? Øgede vægtgrænser? Udvidelse af modulvogntogsnettet? Askeskyen over Europa? Den nye transportminister? Super slow-steaming?



Af Gwyn Nissen

Kigger man tilbage på året der gik, så har der været mange nyheder - store som små – der på en eller anden måde har præget branchen.

Men også i 2010 kan vi ikke løbe fra, at der stod finanskrise henover det hele. Dønningerne fra 2009 har påvirket de fleste i årets løb og mange vil såmænd også tage udfordringerne med ind i 2011.

De fleste har dog – hvis de har haft muligheden for det – rigget deres virksomhed til og det har såmænd ført til pæne resultater. Rigtig mange er således på vej væk fra bunden.

Det er et godt afsæt for 2011, hvor det kun kan blive bedre. Vi er stadig ikke tilbage på 2007-niveau – men spørgsmålet er også, om vi overhovedet ønsker at vende tilbage til et år, hvor markedet i den grad var overophedet, og hvor kvalitet, service og medarbejdere måske ikke altid kunne følge med.

På vores hjemmeside har vi netop spurgt læserne om deres forventninger til næste år: 64 procent tror, at det kommer til at gå bedre end i 2010.

17 procent forventer således et super-år, 14 procent tror at det bliver ”noget bedre” og 33 procent på at det bliver ”lidt bedre”.

Om ikke andet så vil vi måske huske 2010 for, at optimismen vendte tilbage. Og det er ikke så ringe endda.

Glædelig jul – og godt nytår

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063