23948sdkhjf

25 år med gode relationer

Lastvognsværkstedet Truckcenter Padborg og værkfører Kjeld Clausen kan se tilbage på 25 år i Padborg.

Lastvognsværkstedet Truckcenter Padborg og værkfører Kjeld Clausen kan se tilbage på 25 år i Padborg.



Meget har ændret sig, siden Truckcenter Padborg blev grundlagt i 1985 – og så alligevel ikke. Dengang hed centret Midtland Auto og adressen var en anden. Men Kjeld Clausen, der i sin tid var med i til at etablere værkstedet, er der stadig.

Ifølge den 47-årige værkfører, der 1. oktober 1985 begyndte i firmaet som mekaniker, har holdningen til at drive forretning heller ikke ændret sig i løbet af de år, der er gået.

– Kerneværdierne er stadig viden, kvalitet og service. De nøgleord har igennem årene præget alt, hvad vi foretager os, siger Clausen. Vores tanke er, at alt samarbejde skal baseres på tankegangen ’win-win’. Når man prioriterer kvalitet, åben dialog og et godt samarbejdsklima, skaber man langvarige, stærke relationer. Det gælder hele vejen rundt og har bidraget til, at vores personale- og kundeudskiftning er lavere end normen i branchen.

Alle mærker

Igennem hele sin levetid har Truckcenter Padborg været autoriseret serviceværksted for lastvognsmærket DAF, hvis biler man også forhandlede indtil for 8 år siden.

– Da vi stoppede med at sælge biler, udvidede vi i stedet vore kompetencer inden for service. Derfor reparerer vi flere og flere biler af andre mærker, især Scania, Volvo, MAN og Mercedes, siger Kjeld Clausen, der har vært værkfører de seneste seks år.

Det øgede aktivitetsniveau på serviceområdet var årsagen til, at centret for nogle år siden flyttede til det nybyggede, større anlæg på Transitvej, hvor medarbejderstaben også er blevet udvidet i en tid, hvor mange i branchen ellers har fået mindre at lave.

Teknologisk udvikling

Kundernes behov har ifølge Kjeld Clausen ændret sig en del i de 25 år, der er gået. Først og fremmest skyldes det den teknologiske udvikling.

– Materiellet indeholder i dag masser af elektronik, som kræver faguddannet personale og avanceret testudstyr, så arbejdet er mere komplekst end tidligere, forklarer værkføreren. Udviklingen har nødvendiggjort mere løbende efteruddannelse af medarbejderne, og samtidig har kundernes adfærd ændret sig.

Massevis af udenlandske lastbiler passerer hver dag forbi centret på motorvej E45.

- På den måde har vi med tiden også fået en del kunder fra lande, hvor prisniveauet typisk er lavere end herhjemme. Når vi én gang har hjulpet med en nødreparation eller ved nedbrud, kommer kunden ofte tilbage med større ordrer – og det gælder også både tyske og østeuropæiske transportfirmaer, siger Kjeld Clausen.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062