23948sdkhjf

Mercedes nåede 10 procent i Sverige

Mercedes har som den første ikke svenske lastvognsproducent opnået en markedsandel på 10 procent af markedet for lastvogne i Sverige.

Mercedes har som den første ikke svenske lastvognsproducent opnået en markedsandel på 10 procent af markedet for lastvogne i Sverige.



I årevis har lastbilpressen hørt:

- Målet er at nå 10 procent markedsandel på det svenske marked for tunge lastvogne.

Nu er det dog lykkedes for Mercedes, det skriver det svenske nyhedsmedie Åkeritidning.

På årets første måneder har Mercedes-Benz ligget på 10 procents markedsandel på køretøjer over 16 ton totalvægt, og 12,5 procents markedsandel på erhvervskøretøjer over 6 ton totalvægt.

Nu gælder der nye mål for Mercedes i Sverige og den administrerende direktør Jörg Himmelman:

- Vi er virkelige glade. Vi har vist at det ikke er umuligt, og det giver os tillid til fremtiden, siger Jörg Himmelman til Åkeritidning.

- Aldrig tidligere har vi kunnet nå en 10 procent markedsandel over så lang en periode som her årets første 8 måneder.

Jörg Himmelman siger at Mercedes har ambitiøse mål for fremtiden, selv om han ikke vil afsløre hvilken markedsandel de vil nå i næste trin.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094