49 ud af 50 havde forkert dæktryk
Michelin-kampagne tjekker dæktrykket på personbiler, varevogne og lastbiler.
Michelin-kampagne tjekker dæktrykket på personbiler, varevogne og lastbiler.
49 ud af 50 biler havde det forkerte dæktryk, da TV Syd var med det franske dækfirma Michelin til stikprøvekontrol på Skærup Rasteplads ved Vejle, skriver Erhvervsbladet.
Tallet chokerede ganske enkelt firmaet og de mange bilister og vognmænd, da Michelin på forhånd kun havde ventet, at en tredjedel skulle have forkert dæktryk.
Det franske dækfirma ønsker ifølge Tv Syd at bidrag til at gøre opmærksom på, at for mange har for lavt dæktryk, som betyder dårligere benzinøkonomi. Men værre er det også, at det kan gå galt rent sikkerhedsmæssigt, for forkert dæktryk forringer vejgreb og øger bremselængden.
I dag er Michelin i Aalborg.