Good-Year præsenterede nye dæk
Den store dækkoncern Goodyear præsenterede nye dæk på udstillingen Lastbil 2010.
Ved et pressearrangement blev de nye dæk introduceret i Norden. Goodyear har inden for den sidste tid introduceret nye lastvogns- og trailerdæk til forskellige formål.
Til kørsel på såvel landevej som i terræn har dækkoncernen lanceret henholdsvis Omnitrac Mixed Service Steer II til styreaksler og Omnitrac Mixed Service Drive II til trækaksler.
De to dæk-typer, som betegnes MSS II og MSD II er de første i en ny generation af dæk, som kan anvendes til blandet kørsel med lastvogne. De to nye dækserier kan bl.a. leveres med DuraSeal, som er en teknik, der med et indbygget tætningsmiddel lige under slidbanen, standser evt. udsivning af luft, hvis der f.eks. er trængt en genstand, som er længere end 6 mm, ind gennem dækkets ydre lag. Konceptet er så smart lavet at det også forhindrer at luften siver ud, hvis genstanden trækkes ud. Dermed kan man reducere omkostninger til punkteringer, og undgå dyr offtime, forbi lastvognen skal på dækværksted eller skal holde stille, mens en dækservice vogn kommer frem og udbedrer punkteringsskaden.
Et andet nyt dæk som er blevet lanceret lidt tidligere i år, er det nye trailerdæk Goodyear Marathon LHT II, der har en række fordele i sammenligning med tidligere versioner. Dækket er det nyeste medlem af Goodyear’ Max Technology FuelMax-koncept, som skal nedbringe brændstofforbruget og dermed også virker CO2 reducerende. På billedet ses marketingschef Linda Brandelius fra Goodyear Dunlop Nordic ved præsentationen af de nye dækserier på Lastbil 2010.