Chauffører med e-faktor
I tre dage har chauffører sunget og danset sig til en rolle i branchens reklamefilm.
Castingen er del af den kampagne, som ITD/FDE over de næste tre år investerer 20 millioner kroner i og som bakkes op af store del af den danske transportbranche.
En vigtig brik i kampagnen er en reklamefilm, som skal sendes i løbet af foråret. Hundredvis af chauffører og medarbejdere i branchen har bakket op om kampagnen og 130 af dem har de seneste dage været til casting for at besætte rollerne i reklamefilmen.
Komponist og musiker Jesper Mechlenburg har lavet en rap/sang, som deltagerne har sunget både i kor og solo, for at finde de rigtige medvirkende.
- Men der er nu ikke noget X-faktor over det – der er ingen, der går gærdende hjem, forsikrer Jesper Mechlenburg, inden han varmer casting-deltagerne op med lidt rytmiske bevægelser og musik.
- Det har været superfedt at møde jer – i er hverdagens helte, som mange af os slet ikke er opmærksomme på er med til at sikre, at der er mad på hylderne og varme i husene, siger Jesper Mechlenburg, der efter tre dages casting hæfter sig ved deltagernes engagement og entusiasme.
Så selv om talentet eller charmen måske ikke rakte til filmen, så har chaufførerne i hvert fald vist e-faktor.