23948sdkhjf

TimoCom klar med et bud

Find sammen: Selskabet har lanceret TC eBid som ny licitationsplatform.

Find sammen: Selskabet har lanceret TC eBid som ny licitationsplatform.



Af Gwyn Nissen

Det tyske selskab TimoCom Soft- und Hardware GmbH er gået ind på markedet for langfristede transportkontrakter med sin licitationsplatform TC eBid, der giver alle deltagere i transport- og logistikkæden mulighed for at offentliggøre licitationer og afgive tilbud.

TimoCom er kendt for sin internationale fragt- og laderumbørs TC Truck&Cargo, som på kort tid er slået igennem som den førende fragt- og laderumbørs på det europæiske spotmarked for fragt.

eBid er ifølge TimoCom den logistiske opfølger til spotmarkeds-platformen, idet systemet vil gøre forretningerne mellem virksomheder og transportleverandører med hel- og dellæs på langsigtede kørselskontrakter mærkbart lettere og langt mere økonomiske.

Kunder i TC Truck&Cargo har fremover mulighed for gratis at lægge bud ind i TC eBid og omvendt kan eBid-kunder udlicitere langfristede eller projektrelaterede transporttilbud til ca. 30.000 godkendte transportvirksomheder i hele Europa.

Ligesom TC Truck&Cargo findes TC eBid på 24 sprog og brugere betaler et fast månedligt abonnement.

- TimoCom kommer fra branchen, TimoCom forstår branchen. Derfor kender vi transportsektorens behov. Alt i alt tilbyder vi samtlige aktører i transport- og logistiksektoren et nyt, stærkt produkt, der også optimerer afviklingen af den langfristede transportforretning og gør den mere effektiv, siger Marcel Frings, chef for Key Account Management og medansvarlig for TC eBid.

Hvis en logistikvirksomhed skal drives lønsomt, kræver det nyskabende tjenesteydelser, der målrettet øger virksomhedens konkurrenceevne. Det er baggrunden for, at TimoCom udvikler nye tjenester til branchen.

gn@transporttidende.com
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063