23948sdkhjf

2010 er ingen redningskrans

Jeg vil godt ønske alle læsere et godt nytår. Men inderst inde sidder vi jo alle sammen og ønsker et bedre nytår end det 2009 vi lige har oplevet.

Jeg vil godt ønske alle læsere et godt nytår. Men inderst inde sidder vi jo alle sammen og ønsker et bedre nytår end det 2009 vi lige har oplevet.



Af Gwyn Nissen

Det får vi dog næppe lige med det samme blot fordi der nu står 2010 på kalenderen. Markedet er som udgangspunkt det samme 1. januar som det var 31. december.

Hvornår vendepunktet kommer, om det bliver i 2010 eller om der bliver tale om en langsom forbedring snarere end et vendepunkt, kan vi kun gisne om. Jo, der er tegn på, at det går bedre, men der er også meldinger – herunder ITD’s trafiktællinger – der viser, at det fortsat går trægt.

Så der er vel ingen grund til at fortælle, at vi atter skal smøge ærmerne op, at der skal kæmpes om kunderne, kigges på arbejdsgangene – se vores nye IT-klumme på side 9 – og at det bliver et barsk år.

Stort set alle virksomheder har i løbet af det seneste års tid gennemført det ene og det andet sparetiltag eller salgsfremstød. Men det er ikke sikkert, at det rækker. Derfor er der ingen grund til at lægge kreativiteten på hylden.

En dansk transportbranche i verdensklasse skal komme op med nye løsninger, initiativer og tiltag – helst før kunderne efterspørger dem selv.

2010 er ingen redningskrans og der bliver ikke sendt flere redningsbåde i form af bankpakker, byggeordninger eller tilskud ud.

Men der er dog en mulighed for, at vi kan se land i 2010 og selv begynder at svømme indtil vi igen får fast grund under fødderne.

Så mit nytårsønske til jer alle er, at vi når tørskoet gennem 2010.

gn@transporttidende.com
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.064