Schmitz vil sikre betonmåtter
Schmitz Cargobull lancerer lastsikring til transport af betonmåtter.
Mange transportører kender udfordringen med at skulle surre et læs betonmåtter, der populært også kaldes trådnet og som absolut ikke er nemt at surre forsvarligt fast. S
let ikke efter de nye regler, som findes i Tyskland. Som regel fylder betonmåtterne hele vognen ud og somme tider mere, så man ikke har mulighed for eksempelvis at sætte kæpstokke op i vognkanten til på den måde at holde lasten på plads under transporten.
Nu lancerer Schmitz Cargobull en ny type kæpstokke, der er lavet som et stort vinkeljern og som kan holde betonmåtterne på plads under transporten. Kæpstokken vejer kun 17 kg og er derfor let at håndtere. Med de nye kæpstokke er det nu muligt at sikre gods som betonmåtter i længder fra 5-6 meter og 7-8 meter, samt i bredde indtil 3,2 meter.
Det nye sættevognsplateau S.PL fra Schmitz Cargobull, med integreret, variable lastsikringssystem opfylder de sikkerhedskrav der er på området, både ved forskellige bredder og længder på betonmåtterne.
Køretøj og udstyr er testet af DEKRA og er blevet godkendt og certificeret i henhold til DEKRA Ladungssicherungszertifikat 2700 samt normen DIN-EN 12195-1 og DIN-EN 12642 CODE XL. Fra Schmitz Cargobulls side fremhæves det at fordelene bl.a. er at såvel lastestedet, såsom chauffør og vognmand med brug af det godkendte udstyr hurtigt kan sikres efter loven. Det betyder også hurtigere ekspedtion ved Politiog BAG-kontroller. Derved spares der både tid og penge, samtidig med at trafiksikkerheden holdes i top.