23948sdkhjf

Styrk din virksomheds online tilstedeværelse

Der hersker næppe nogen tvivl om, at online tilstedeværelse er noget nær alfa og omega for enhver virksomhed med ambitioner, der rækker ud over at høste lejlighedsvise sympatitilkendegivelser fra familie og venner.

Men at have en hjemmeside med et kort ’om afsnit’, en introduktionstekst og synlige kontaktoplysninger eller en profil på Instagram eller Facebook med et par fotoknips på farten er ikke ensbetydende med, at kunderne vælter ind. Det kræver i høj grad en effektiv indsats at skabe indhold, der generer besøgende og dermed – forhåbentlig – også salg i den sidste ende. Men det handler i særdeleshed også om at skabe relevant indhold, der er tydeligt, troværdigt og brugbart og dermed har en (mer)værdi for brugerne.

En af de måder, hvorpå mange virksomheder vælger at gribe deres synlighed på de online platforme an, er gennem content marketing. Men hvad er content marketing egentlig for en størrelse? Og hvorfor er det vigtig for virksomheder at optimere på deres content?

Bliv klogere på content marketing
Meget kort forklaret, så er content marketing en markedsføringsdisciplin, der har til hensigt at skabe kvalitetsindhold til brugerne. Indhold, der relevant og sælgende, uden at budskabet bliver stoppet ned i halsen på brugeren. Det handler som sagt om at skabe unikt indhold, der rækker ud over produktet og har en værdi eller tiltrækning for køberen i den anden ende. Og lykkedes det at skabe unikt og målrettet indhold til målgruppen? Så viser det sig med garanti også på bundlinjen og med opsøgende kunder.

Det hele handler ikke kun om ord
Det er let at tro, at content marketing handler om at sammensætte de rigtige ord, så de danner en perfekt tekst. Men det at skabe godt content er ikke kun en disciplin, der indbefatter tekstforfatning. Det er hele pakken af content. Af indhold. Altså også videoer, billeder, manualer, nyhedsbreve og meget mere, der kan have en værdi for brugeren.

Forestil dig at du er en virksomhed, der sælger frø og blomster. Hvor meget rykker det i dig, hvis du blot læser en tekst om blomster? Ikke så meget formentlig. Men forestil dig i stedet, at du bliver introduceret for et smukt galleri af farvestrålende blomster med beskrivelser af såning, vanding, pasning og pleje. Ser en video, der instruerer dig i at binde en smuk buket. Læser et blogindlæg om den bedste måde at præparere jorden på. Får mulighed for at downloade en gratis havedagbog med tips og tricks, der kan bringe dig tættere på haven, du drømmer om. Altså en masse ekstra content, som er med til at skabe et samlet billede af en virksomhed, der virker kompetent, og som deler ud af deres erfaringer og ekspertise. Alt sammen givtige informationer, råd og vejledning, der har en værdi for brugeren.

Hvorfor vælger virksomheder at få hjælp til deres content marketing?
At tage ordentligt hul på sin virksomheds content marketing kan være en stor mundfuld. Og ja, det koster både tid og penge at få det hele søsat. Men alligevel vælger mange virksomheder at ride med på content marketing-bølgen. Og gerne med hjælp fra et online marketing-bureau, der kan bane vejen. Og hvorfor? Fordi det virker. Og fordi det virker på den lange bane. For har du gjort dit hjemmearbejde godt nok og skabt unikt og engagerende content, vil du kunne drage fordel af det langt ud i fremtiden også. Det gode indhold bliver nemlig ved med at sælge.

Samtidig kan det i en skiftende digital virkelighed være svært at gennemskue, hvor man skal bruge sit krudt. Er det på de sociale platforme? Er det igennem instruktionsvideoer på hjemmesiden? Eller er det noget helt tredje? Det er der ikke noget entydigt svar på. Det kommer nemlig helt an på, hvilke produkter eller services den enkelte virksomhed sælger. Så ønsker du at styrke din virksomheds online tilstedeværelse? Så kan det være en fordel at søge hjælp fra et marketing-bureau, der kan målrette deres ekspertise mod lige præcis din virksomheds udfordringer.

Send til en kollega

0.032