Hvad kan Amazon betyde for din virksomhed?
Har du godt lagt mærke til, hvordan Amazon har vækstet i Danmark? Amazon er en af verdens største platforme anvendt til salg online, og den er efterhånden også blevet stor i Europa og Danmark, selvom den er startet i USA, hvor den har været førende i mange år. Hvis I gerne vil rykke en del af jeres salg til Amazon for at nå ud til et bredere kundesegment, kræver det, at I får implementeret de rette processer.
Det kan I blandt andet gøre ved at få rådgivning af Amazoneksperter, der er vant til at sidde med netop de udfordringer, I måske er stødt på. En Amazonekspert ved akkurat, hvad der skal fokuseres på og kender blandt andet til, hvad der prioriteres i Amazons algoritmer. Det gør jer i stand til at tilpasse jeres annoncer til algoritmerne, så der er størst mulig chance for, at I kommer frem, når man søger på produkter, der ligner jeres.
Hvorfor er der forskel på annoncer?
Måske I har spurgt jer selv, hvorfor I dog ikke bare kan publicere de samme annoncer på Amazon, som I bruger på Google. Det kan I i udgangspunktet også godt, men så er der ingen garantier for, at de virker særligt godt. Google og Amazon anvender forskellige algoritmer, og mens Google er en bred platform med alverdens resultater, er Amazon udelukkende fokuseret på salg.
Derfor skal I også være endnu mere skarpe – for alle jeres konkurrenter har præcis det samme for øje, nemlig salg. Det skal være blikfang, men det skal være specifikt – der er ingen, der ønsker, at der er støj på produktbillederne, så det er også vigtigt, at I har billeder, der er specifikke og viser produkterne præcist. Samtidig skal beskrivelserne være akkurate og korrekte, og det er blandt andet noget af det, I kan få hjælp til af Amazoneksperter.