Maskinerne skal stå tørt under transport
Kunderne stiller større og større krav til maskintransportørerne.
Ikke alle kunder vil have leveret en ny entreprenørmaskine eller lignende, der lige har været sprøjtet til i vejsnavs eller måske sne og saltfyldt sjap under transporten. Trenden går mod at mere og mere gods skal leveres under presenning.
Denne trend kunne tydelig ses på IAA, hvor flere tyske udbydere af blokvogne og maskintrailere havde udstillet lavtbyggede maskintrailere og blokvogne, som samtidig var dækket fuldstændig med gardinopbygning, der dog kan fjernes ved lasteoperationer.
På opbyggeren Kurt Dinkels stand, kunne denne 2-akslede lavtbyggede sengetrailer med en meget lav midterramme ses. Maskintraileren kan adskilles i forenden af det nedbyggede stykke og samtidig er der en fuldstændig dækkende gardinoverbygning, som skubbes frem på reposen, inden trækkeren med reposdelen kører væk fra det nedbyggede stykker.
For at kunne laste brede kolli, er opbygningen konstrueret så de lodretstående stolper kan forskydes vandret ud fra siderne. Efter endt lastning kobles den forreste del sammen med det nedbyggede stykker, stolperne køres ind og gardinet trækkes til bagenden, og godset er dækket til.