23948sdkhjf

Intet kendskab til møde med PD-5

Hos DaimlerChrysler Danmark A/S kender man ikke til et møde med selskabet PD-5, der markedsfører et produkt, som hævdes at kunne medføre besparelser på dieselforbruget og forbruget af AdBlue.

Hos DaimlerChrysler Danmark A/S kender man ikke til et møde med selskabet PD-5, der markedsfører et produkt, som hævdes at kunne medføre besparelser på dieselforbruget og forbruget af AdBlue.



På selskabet PD-5s hjemmeside kan man læse: ”PD-5 har haft møde med Mercedes Benz. Mercedes Benz’s tekniske chef har set vores dokumentation for PD-5 og kan ikke se hvad det kunne skade da der ingen ting er i PD-5 der kan ødelægge noget overhovedet. Mercedes Benz har startet en bil med PD-5 de vil gerne være først med salg af PD-5 produkter vi har i dag sendt priser samt varer til dem.”

Til dette siger Truck Manager Kim Lyngbek DaimlerChrysler Danmark A/S:

- Vi har umiddelbart ikke kendskab til "et møde med Mercedes-Benz", ej heller en officiel godkendelse. Vi får jævnligt henvendelser fra forskellige leverandører, som sælger tilsætningsstoffer til brændstof, og henviser i den forbindelse til vores drivmiddelforskrifter (BB00.40-P-0119-00A). Men vi kender ikke nogle tilsætningsstoffer, der er frigivet af Mercedes-Benz. De nye EURO 4 og 5 køretøjer er udstyret med Nox-kontrol, og dermed er udstødningsgasserne konstant overvåget. Kørsel uden AdBlue er der for ikke muligt uden at drejningsmomentet bliver reduceret med op til 75 procent, fastslår Kim Lyngbek.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079