Vognmand i grænselandet
Sætter stor pris på sine engagerede og dygtige medarbejdere
Kenneth Jacobsen startede den syvende juni i 2004 med at købe en af sin fars lastvogne, og siden er det gået stille og roligt.
Den første april i år overtog Kenneth Jacobsen hele forretningen efter sin far, Erik Jacobsen i Kruså. Den sønderjyske vognmand råder i dag over fem lastvogne, fordelt på to trækkere og tre forvogne samt fem påhængskøretøjer, hvoraf to tippeladstrailere begge er af mærket Hydra.
Den sidste nye Hydra trailer blev leveret for kort tid siden. Transportopgaverne ligger mest på tip og krangods, der køres rundt i både Danmark og Tyskland.
Engagement og trafiksikkerhedVirksomheden råder over en stab af meget engagerede og rutinerede chauffører, der er utroligt engagerede i firmaet.
- Uden dem var jeg jo ikke kommet så vidt, som jeg er, siger Kenneth Jacobsen, der for kort tid siden har fået papir på virksomhedens indsats på det trafiksikkerhedsmæssige. Vognmandsfirmet er nemlig blevet trafiksikkerheds certificeret og har fået certifikatet Trafiksikkerhed i virksomheden.
Vognmand Kenneth Jacobsen siger til Trans Inform, at han er træt af, at politikere m.v. går så meget op i miljønormer, der i lastvogns-sammenhæng bl.a. giver sig udslag i, at man skal have så høj Euronorm som muligt.
- Jeg går selv meget op i miljø. Men jeg synes måske, at kræfterne bliver brugt lidt forkert. Euronormer er fine, bare man ikke udelukkende fokuserer på disse normer. Der er mange andre steder, hvor man også kan spare miljøet, for eksempel ved chaufførkurser i energirigtig kørsel, siger Kenneth Jacobsen.