Railion forsvarer sig
- Railion Danmark er stærkere end nogensinde, fastslår Christian Thing, administrerende direktør for Railion Danmark i en kommentar
Han siger en pressemeddelelse, at Railion Danmark anser det for nødvendigt at korrigere påstande i dagbladet Børsen om, at Railion Danmark er reduceret til en transitforbindelse mellem Padborg og Malmø.
- Sandheden er, at over halvdelen af Railion Danmarks trafikker er im- og eksport, og det ud af en omsætning på mere end en halv milliard kroner. Railion Danmark er ikke kørt agterud af andre godstogsoperatører, der har overtaget en meget stor del af den danske kørsel. Tværtimod, Railion Danmark satser på de segmenter, hvor jernbanen er konkurrencedygtig, og hvor vi oplever størst vækst. Det drejer sig blandt andet om de lange internationale strækninger. På grund af den positive udvikling over de seneste år vil Railion Danmark i øvrigt få tilført op til 23 nye lokomotiver af typen BR 185 – hvoraf de første vil være klar i begyndelsen af 2008, udtaler han.
- Vi har ryddet op i trafikkerne, så de resterende er lønsomme, fastslår Christian Thing, der ved flere lejligheder har udtrykt tilfredshed med, at der er flere godstogsoperatører i Danmark, og ledelsen i Railion Danmark ser på baggrund af de seneste års stærke resultater meget positivt på den fremtidige udvikling og vækst.