23948sdkhjf

DTL: Mobilitet ja tak

Hos DTL er der glæder over, at de konservative nu vil have nedsat en kommission til at se på fremtidens infrastruktur i Danmark og lave en investeringesplan frem til 2020. DTL er bekymret over al spildtiden på vejene og at perroner, og at lastbilerne, kan nå færre ture pr. dag pga. en overbelastet infrastruktur.

Hos DTL er der glæder over, at de konservative nu vil have nedsat en kommission til at se på fremtidens infrastruktur i Danmark og lave en investeringesplan frem til 2020. DTL er bekymret over al spildtiden på vejene og at perroner, og at lastbilerne, kan nå færre ture pr. dag pga. en overbelastet infrastruktur.



- Derfor kan vi kun kvittere for den positive udmelding fra Det Konservative Folkeparti", siger adm. direktør Erik Østergaard, DTL. Han peger på, at der er behov for meget store investeringer i infrastruktur, særligt omkring de store byer og på Fyn.

- Her i foråret og sommeren har vi været vidner til en voldsom overbelastning af vejnettet. Og det, vi har oplevet, er kun toppen af isbjerget. Mængden af gods, der skal transporteres på danske veje, fordobles inden for de næste 10-15 år, og derudover stiger biltrafikken også. Denne vækst skal der tages højde for allerede nu. Det er på høje tid. Der er i de senere år sket milliard-investeringer, som trafikpolitikere vil kunne remse op i søvne, når de skal nævne deres resultater. Men det har ikke kunnet dække danskernes, herunder erhvervslivets, konkrete behov. Bedre mobilitet er en folkesag, siger Erik Østergaard.

Han fremhæver samtidig, at infrastrukturinvesteringer ikke løser problemet alene. Der er også behov for produktivitetsforbedringer i landtransporterhvervet, bl.a. ved indførelse af de større og mere effektive modulvogntog. Det er populært sagt meget store lastbiler, der kan transportere mere. Det gavner miljøet og reducerer antallet af lastbiler på vejene til fordel for mobilitet og trafiksikkerhed.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094