Frode Laursen hæver truckingpriser
Frode Laursen A/S har med virkning fra 1. juli hævet afregningen af de vognmænd, der leverer trucking til Frode Lauersens Dagligvare Divisionen, med 9 procent.
- Markedet er inde i en hel unormal situation, og vi har vurderet, at vi var nødt til at give vores vognmænd en øget afregning, siger adm. direktør og ejer Thorkil Andersen.
Han påpeger, at vognmændene, særligt på det nationale marked, i dag er presset på grund af en række faktorer.
- Myndighederne har blandt andet skærpet sanktionerne med højere bødetakster, stramning af køre-hviletids forhold og arbejdsdirektivet. Lønningerne til chaufførerne er under pres, og der er generelt mangel på kvalificeret chauffører. Og endelig er hele transportmarkedet præget af meget stor aktivitet, der gør at afviklingen på landevejene er langsommere end tidligere. Det giver også længere ventetider ved pålæsning og aflæsning. Dette betyder alt i alt, at effektiviteten er faldet for vognmanden og det er derfor vi tilbyder denne kompensation, siger Thorkil Andersen.
FremtidenHan fremhæver også virksomhedens behov for at bevare det gode forhold til underleverandørerne.
- Vi ønsker med dette at fastholde det gode forhold vi har til vores vognmænd. Med den øgede afregning håber vi at have skabt en mulighed for en bedre indtjening for vognmanden, som også sker ved at vi støtter vores vognmænd i det daglige med indkøbsaftaler og administration. Frode Laursen har også fremover brug for flere gode vognmænd, derfor vi gør hvad vi kan for at skabe gode forhold for dem,Vi ved også at tilgang af flere gode vognmænd i alle divisioner er en forudsætning for, at vi kan blive ved med at håndtere de stigende aktiviteter, siger Thorkil Andersen.
- Vi hævede truckingafregningen med fem procent i december 2005 og med den seneste regulering, så har vi hævet afregningen med 14 procent. Derfor forventer jeg ikke flere stigninger inden for overskuelig fremtid, siger Thorkil Andersen og slutter:
- Men jeg kan naturligvis ikke forudsige, hvad der sker på eksempelvis chaufførområdet. Vi må følge markedsudviklingen lige som alle andre.
-----