23948sdkhjf

FaroeJet i luften som planlagt - men uden cargo!

Nu er det daglig drift med daglige afgange efter bogen. Og selskabets direktør Peter Rasmussen meldte allerede i den første uge optimistisk om god belægning og venlig modtagelse i markedet, hvor Atlantic Airways jo i lang tid har været enerådende.

Men ? lidt knas var der dog fra starten: Luftfragten haltede nemlig efter. Og det er ellers et forretningsområde, som FaroeJet har gjort meget for at tillægge stor betydning for udviklingen.

Uden fragt

- Ja, desværre måtte vi flyve den første tid uden fragt. Grunden var, at vi ikke blev tildelt vores IATA-prefix i tide, så vi var ikke i stand til at udstede fragtbreve. Det var rigtigt ærgerligt. Vi troede selv, vi havde styr på det hele og forventede, at dette ville være faldet på plads få dage inden første afgang. Men så fik vi i stedet at vide, at vi for at få dette prefix forinden skulle gennemføre en række bilaterale aftaler med andre selskaber, der skulle sikre interlining af fragten. Og disse forhandlinger stod vi så og manglede afslutningen på, siger Peter Rasmussen.

Forhåbentlig klaret

- Resultatet blev altså, at der var alt for megen plads til passagererne bagage. Forhåbentlig er dette problem for længst løst, når dette læses.

Men det er vi jo af gode grunde afskåret fra at vide i skrivende stund?

Det er som bekendt i øvrigt ProActive Airline Services, der er GSA for det nye selskab, der som det første er skabt og finansieret 100 procent på færøsk klippegrund.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.052