23948sdkhjf

Ny kampagne for skibsfarten

Hen ved 100 uddannelsesvejledere fra hele landet var forleden inviteret til at høre mere om de maritime job- og uddannelsesmuligheder

Hen ved 100 uddannelsesvejledere fra hele landet var forleden inviteret til at høre mere om de maritime job- og uddannelsesmuligheder



Arrangementet var en del af en flerårig rekrutteringskampagne for ’Det Blå Danmark’

Baggrunden er, at danske unge kender så godt som intet til det maritime erhverv, og de ved endnu mindre om erhvervets uddannelser – på trods af at skibsfarten er et af de vigtigste indtjenende og betydende erhverv herhjemme.

Danske rederier henter 140 milliarder valuta kroner hjem til Danmark om året og har hen ved 100.000 ansatte i ”Det Blå Danmark” på land såvel som til søs. Men de unge ved stort set intet om ”Det Blå Danmark” og hvilke muligheder, erhvervet tilbyder, lyder det fra Danmarks Rederiforening.

-----

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063