Kampagne for højtuddannede
ITD har netop sat en kampagne i gang for at skabe yderligere vækst og udvikling i danske vejtransportvirksomheder, og få dem til at ansætte flere højtuddannede.
Kampagnen gennemføres i tæt samarbejde med KarriereCentret på Syddansk Universitet.
- Vi har meget positive forventninger til de muligheder, som samarbejdet giver for at tiltrække højtuddannede til ITD’s medlemsvirksomheder, siger underdirektør Poul Bruun, ITD. - Transport er afgørende for den økonomiske vækst, vi oplever nu og de kommende år, og vi kan se, at ydelserne på transportområdet bliver mere og mere komplekse. Transportvirksomhederne får derfor behov for mere viden og flere kompetencer, hvis de fortsat skal forbedre deres bundlinje.
- Det er baggrunden for, at vi har igangsat kampagnen, siger Poul Bruun. - Kampagnen skal også ses i forlængelse af velfærdskommissionens rapport om fremtidens Danmark og de initiativer, som regeringen for nylig fremlagde. Heraf fremgår det, at virksomheder i Danmark på lang sigt kun er konkurrencedygtige, hvis de fokuserer på viden, ledelse og øget kompetence, siger han.
-----