Hvad skal der ske?
Forlydenderne voksede frem mod den sidste del af september om en umiddelbart forestående offentliggørelse af SAS Cargo?s køb af Maersk Air Cargo af Sterling.
Men med fare for, at udviklingen overhaler udgivelsen af denne udgave af Danmarks Transport-Tidende, er der alligevel ikke kommet syn for sagn før sidste uge i september.
KompliceretIdeen er angiveligt, at SAS Cargo opretter et nyt datterselskab i lighed med Spirit, der står for handling, og Trust, der står for speditørvirksomheden, der tidligere hed SAS Spedition og altid var en torn i øjet på danske speditører.
Et nyt, angiveligt neutralt datterselskab skulle drive så Maersk Air Cargo?s GSA-virksomhed, der ved Sterlings overtagelse omfattede selskaberne airBaltic, BMI Cargo, Cathay Pacific Cargo, Estonian Air, Finnair Cargo, Iberia, Qatar Airways Cargo, South African Airways, og UPS Air Cargo.
Hvis de vedholdende forlydender om en SAS Cargo-overtagelse af Maersk Air Cargo viser sig at tale sandt, kan forsinkelsen af offentliggørelsen måske skyldes komplicerede forhandlinger med disse kunder blandt luftfartsselskaberne.
Der er givetvis flere, der ikke umiddelbart finder behag i at blive ?solgt? af SAS Cargo ? deriblandt formodentlig Finnair Cargo.
-----