23948sdkhjf

Kyborg i Scania-samarbejde

Scania Danmark og Kyborg har indgået et samarbejde, der betyder, at flådestyringsspecialistens IT-løsninger fremover taler direkte sammen med de mobile computere i Scania?s lastvogne. Integrationen mellem de to systemer sikrer, at Scania-computerne kan anvendes til kørsels- og opgavestyring.

Nyheden blev præsenteret i lokaler på Brøndby Stadion, da Kyborg lancerede IT-virksomhedens nye produktprogram inden for flådestyring, hvor hovedvægten er lagt på høj brugervenlighed og mobile løsninger med GPS-positionering.

- Vi har udviklet et meget brugervenligt koncept til registrering af kørsels- og opgaveregistrering ude i lastbilerne, siger Bjørn Rønshof, adm. direktør i Kyborg.

- Vores TransTerminal kan installeres på en standardcomputer, f.eks. Scanias lastbilcomputer. Alle data kan trådløst overføres til firmaets server, hvor de kan danne grundlag for fakturering, lønberegning og fremtidig kørselsplanlægning.


Fælles marked

Kyborg står markedsmæssigt stærkt inden for affaldstransport, hvilket har bidraget til at gøre et samarbejde ekstra interessant for Scania Danmark.

- Vi har ledt efter samarbejdspartnere, som kunne tilbyde software til mobil logistik- og distributionsstyring, som kunne indpasses i Scanias nye lastbil-PC, siger Kim Bram, projektingeniør, Scania Fleet Management hos Scania Danmark.

- Samarbejdet med Kyborg er det første af sin art. Kyborg har især godt fat i markedet for affaldstransport og de særlige krav, der gælder i den branche. For Scania er det netop det fælles markedsgrundlag, som er afgørende for valget af forretningspartnere.

Afskaf dobbeltarbejde

En af tilhørerne til Kyborgs præsentation var vognmand Henrik Tofteng fra Brøndby. Han har anvendt Kyborgs systemer i en årrække. Henrik Tofteng, der har specialiseret sig i affaldstransport, har deltaget i de afsluttende tests af Kyborgs TransTerminal.

- Jeg er meget begejstret for TransTerminal. Vi har flyttet en stor del af kontorarbejdet ud i bilerne, og det har sparet halvdelen af arbejdstiden på kontoret til efterbehandling, siger Henrik Tofteng og understreger, at besparelsen er opnået ved at afskaffe dobbeltarbejde.

- Det er både nemt og hurtigt for chaufførerne at taste de nødvendige oplysninger ind på TransTerminal, når de er ude på ruten. Vi kan også sende beskeder til chaufførerne og på den måde slipper vi for mange telefonopringninger til bilerne, siger Henrik Tofteng.

En af systemets styrker set med chauffør-øjne har angiveligt været, at fejlbehandlingen er blevet mere enkelt, hvilket har bidraget til medarbejdernes interesse for det uvante kontorarbejde.

TransTerminal kan tilpasses kundens individuelle ønsker, via en indbygget fleksibel struktur, der tillader skræddersyede opsætninger. Det betyder, at data for planlagte kørsler hentes direkte i virksomhedens system og ny data løbende opdateres og videreformidles til de led i virksomheden der har brug for det.

MapBooking og MapFleet

Kyborg benyttede naturligvis også lanceringen til at præsentere ruteoptimeringsprogrammet MapBooking og flådestyringsystemet MapFleet. De to planlægnings- og styringsprogramer er teknologisk opdateret og arbejder ud fra digitale vejkort og opdaterede firmaadresser i Danmark.

-----

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.08