23948sdkhjf

Ny salgschef i Zetes vil skabe værdi for kunderne

Asif Akhtar blev i sommer salgschef hos Zetes. Han skal finde løsninger til virksomhedens kunder samt hjælpe med at udvide.

Zetes vil øge salget i Danmark og for at nå den målsætning, har virksomheden hyret Asif Akhtar som salgschef.

Han kommer fra en lignende stilling hos Consafe Logistics Group og ser store muligheder for, at Zetes kan blive en større aktør på markedet.

- Der er et kæmpe potentiale i Danmark. Det er helt vanvittigt. Der er stadig en masse kunder, som plukker manuelt med papir og blyant, og der kan vi komme ind og skabe værdi for dem med vores system. Markedet er kæmpestort. Det er kun fantasien, der sætter grænser, siger Asif Akhtar.

Zetes er en global teknologivirksomhed, der specialiserer sig i supply chain-optimering og løsninger til borgeridentifikation.

Det er en motivation at udvide en virksomhed

Asif Akhtar kommer til at være ansvarlig for alt salg i Danmark til eksisterende og nye kunder. Derudover skal han udvikle en salgsstrategi samt de driftskanaler, som virksomheden har.

- Som sælger glæder jeg mig til at komme i kontakt med en masse kunder og præsentere Zetes’ løsninger. Det skal selvfølgelig gerne føre til at løsning af en masse behov og hjælpe med at gøre virksomhederne mere effektive, siger han.

Asif Akhtar begyndte hos Zetes 1. juni i år. Han anser det som en virksomhed med en masse innovative teknologier. Men det store potentiale har også været en faktor i jobskiftet.

- Det er motiverende at kunne sætte sig eget præg på markedet. Det er jo næsten enhver sælgers drøm at være med til at få noget til at vokse, fortæller han.

- Vi har allerede nogle store kunder i Danmark, men jeg får mulighed for at sætte mig eget præg på virksomheden og hvordan, den bliver udviklet. Det er lige en opgave for en hunter som mig.

Den nye salgschef har været et par måneder i jobbet. Han arbejder for det meste hjemmefra, når han ikke er ude at besøge eksisterende og potentielle kunder.

COVID-19 har været en udfordring

De første par måneder har det været lidt svært at komme ud til på grund af restriktioner i forbindelse med COVID-19.

- Jeg er vant til at komme ud til kunder, og som sælger har jeg en styrke i face to face salg samt at skabe tillid til kunderne. Corona gjorde det særligt i starten lidt svært at komme ud til dem på samme måde, som man er vant til, siger Asif Akhtar.

Men COVID-19 har også gjort det mere nødvendigt virksomheder at kunne sikre effektive leverancer til forretninger og husholdninger, fortæller Asif Akhtar. Det er mere kritisk end nogensinde at vide, hvilke varer man har på lager, og hvad der bliver bestilt.

Asif Akhtar har arbejdet i logistikbranchen i 10 år, hvor han både har været hos DHL Express og senest Consafe Logistics Group. Han vil dermed tage en masse erfaring med sig i sit nye job.

- Jeg har en kæmpe viden omkring logistik og kender dens ABC. Desuden har jeg en viden omkring, hvordan et lager fungerer, og hvad der skal til for at optimere det. Det kan jeg bidrage med, når jeg er ude ved kunderne, hvor jeg kan stille de rigtige, men også hårde spørgsmål, som får dem til at tænke over, hvor vigtigt det er at have de rigtige systemer på deres lagre, fortæller salgschefen.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078