Triple-E version 2.0 til Hamborg
Munich Maersk, der tilhører anden generation af Maersk Lines Triple-E-containerskibe, anløb fredag for første gang Eurogates containerterminal i Hamborg fredag i sidste uge.
Munich Maersk, der blev overdraget til rederiet af det koreanske værft i juni, er ude på skibets jomfrusejlads og det var første gang det tog turen op ad Elben for at lægge til kaj i Hamborg. Nybygningen er indsat i 2M-alliancens AE5-service, der forbinder havne i Fjernøsten med havne i Vesteuropa.
Det skriver Maersk Line i en pressemeddelse.
Munich Maersk er som nævnt version 2.0 af Maersk Lines Triple-E-klasse af containerskibe. Kapaciteten er øget markant i forhold til første generation i Triple-E-klassen, da Munich Maersk kan medbringe det der svarer til 20.568 TEU, hvilket er 2000 flere end første version af Triple-E-skibene.
Maersk Line har fået leveret 20 Triple-E-skibe i første generation, og har bestilt 11 2.-generations Triple-E-skibe. Det sidste skib skal efter planen være leveret til rederiet inden udgangen af 2018.