23948sdkhjf

Nye lokomotiver til Hector Rail

Svensk godsbaneoperatør investerer i Sverige-Danmark-Tyskland-korridoren.

Hector Rail har skrevet under på en kontrakt med Siemens om levering af fem nye lokomotiver af den såkaldte Vectron-type, der genindvinder bremseenergi og omdanner den til el.

De eldrevne lokomotiver skal indsættes på det skandinaviske marked og derfor er lokomotiverne udrustet med en såkaldt Extra Mile-funktion. D.v.s. lokomotivet også er udrustet med en dieselmotor og radio-styring. Dermed kan lokomotiverne selv trække togstammerne med godsbanevogne helt ind på godsbaneterminalerne uden hjælp fra rangerlokomotiver.

Hector Rail har med aftalen samtidig option på køb af yderligere 15 lokomotiver inden 2021. Udnytter Hector Rail optionen, vil de op til 15 ekstra lokomotiver gøre det muligt at køre ikke bare i Sverige, men også i Danmark og Tyskland.

De nye lokomotiver er naturligvis udstyret i forhold til de nyeste standarder på jernbaneområde – herunder med det såkaldte ETCS-sikkerhedssystem. De første to lokomotiver bliver leveret i 2016, mens de resterende tre leveres i løbet af 2017.

Det skriver transportnet.se.

– Med denne investering i nye lokomotiver kan vi tilbyde markedet et antal effektive lokomotiver, der gør det muligt for os at skabe innovative kunderettede løsninger, som ikke tidligere har været muligt, siger direktør i Hector Rail Mats Nyblom.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063