23948sdkhjf

Lastbildæk hædret

Continental vinder prestigefyldt designpris.

Continentals designteam er blevet belønnet med en iF Design Award for det nyskabende hybriddæk Conti Hybrid HT3 445/45 R 19.5. Dækket tog førstepladsen i kategorien “Produkt”, hvor det imponerede et dommerpanel på 58 internationale designeksperter.

Nogle af de kriterier, dommerne lagde vægt på ved bedømmelsen, var at dækkets design var både gennemtænkt og af høj kvalitet, samt at der var lagt vægt på både innovation og bæredygtighed i designet.

-Conti Hybrid HT3 445/45 R 19.5 var oppe imod 5000 stærke bidrag, og vi er derfor meget glade og stolte over, at blive valgt som vindere. At modtage iF Design Award er en anerkendelse af de høje standarder, vi sætter for udviklingen af vores dæk, hvilket selvfølgelig også afspejler sig i designet, forklarer Georg Nielsen, adm. direktør for Continental Dæk Danmark A/S.

Conti Hybrid HT3 445/45 R 19.5 er en del af Continentals komplette 3. generations dækprogram til lastbiler og volumentransport, hvor dækkene er designet specielt til de enkelte aksler på vogntoget. Prisvinderen HT3 er specialdesignet til trailerdæk, og har derfor særlig høj belastningskapacitet.

Continentals designteam er gået et skridt videre i udviklingen af koncernens dæk, ved at målrette dækkene til køretøj, formål og hjulposition. Dette øger trafiksikkerheden, og har en mærkbar indvirkning på brændstof- og driftsøkonomien. At dækket er både holdbart og økonomisk i brug, gik bestemt ikke ubemærket hen ved iF Design Awards.

Godt for miljøet – og økonomien

iF Design Awards lægger vægt på, at de vindende produkter skal være fremadskuende – og fremtiden for designbranchen er synonymt med bæredygtige og økonomiske løsninger på komplekse udfordringer.

Derfor var dommerne imponerede over, at det var lykkedes Continentals designteam at skære 15 procent af trailerdækkets rullemodstand, sammenlignet med forgængeren. Dette har medført, at dækket har fået klassifikationen "B" for brændstofforbrug på EU's dæklabel. Desuden hæftede panelet sig ved, at Conti Hybrid HT3 indgår i Continentals ContiLifeCycle regummieringskoncept, hvor man blandt andet kan anvende karkassen flere gange. Det nedsætter CO2-udledningen og forlænger dækkets levetid betydeligt.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063