Protestaktioner rammer DFDS
Eurotunnel blev i sidste uge ramte af voldsomme protester, efter det statsejede tunnelselskab havde chartret de to færger, som DFDS-konkurrencen MyFerryLink sejler med på ruten Calais-Dover til DFDS. De faglige protestkationer betød ikke bare store køer ved tunnelforbindelsen under Den Engelske Kanal. De ramte også færgedriften på både DFDS og MyFerryLinks Calais-Dover-ruter.
Købstilbud
DFDS har nu også afgivet købstilbud på dele af SCOP Seafrance, der er det medarbejderejede driftsselskab, der driver MyFerryLink.
Det meddeler rederiet i en selskabsmeddelelse.
Hvis tilbuddet accepteres, kommer DFDS til at udvide driften mellem Dover og Calais til tre skibe fra de nuværende to skibe, så vi dermed vil kunne tilbyde jobs til 202 medarbejdere fra SCOP Seafrance. Det vil også betyde, at DFDS kommer til at beskæftige 1000 medarbejdere i Frankrig, heraf 650 i Calais. DFDS kommer endvidere til at drive ni skibe i Frankrig, herunder fem under fransk flag og et under dansk flag, på i alt fire ruter til og fra Frankrig.
- DFDS har givet et tilbud på dele af SCOP Seafrance, så vi får mulighed for at drive tre skibe på ruten og tilbyde jobs til en stor del af dem, der rammes af denne nødvendige kapacitetsreduktion i kanal-markedet. Frankrig er et vigtigt marked for DFDS, og med dette skridt får vi en god basis for at fortsætte udviklingen af vores forretning i Frankrig til glæde for vores kunder, partnere og medarbejdere, udtaler CEO Niels Smedegaard, DFDS.