23948sdkhjf

Første trucktank på gigantisk byggeplads

I dag åbner dieseltank ved Femern-byggeplads.

Energiselskabet OK åbner i dag som det første energiselskab en truckdiesel-station ved Femern-byggepladsen i Rødby, et af afsættene for det 19 kilometer lange dansk-tyske tunnelprojekt, der ventes at stå klar i 2021 som ny fast forbindelse mellem Danmark og Tyskland.

- Vi åbner vores OK Truck Diesel station på stedet, så vi bedst muligt kan servicere de mange lastbiler og entreprenører, som i de kommende år vil have deres aktiviteter på byggepladsen. Det er et spændende og stort byggeprojekt, og OK ønsker at være med hele vejen til gavn for aktørerne, siger Henrik Dehn, markedschef i OK.

Smøreolielager og marineanlæg

OK er i den forbindelse en del af netværket FESPA, Femern Service Partners, som sammen med OK har medarbejdere, der yder support og rådgivning undervejs. Dertil kommer, at OK har etableret et smøreolielager på stedet.

- OK er dansk forhandler af Mobil smøreolie, en af verdens største og mest anerkendte producenter af smøreolie. Og vi vil gerne kunne tilbyde Femern-byggeriets mange parter en nem adgang til de allermest relevante produkter i et sådant byggeprojekt, og derfor har vi også oprettet et smøreolielager. I Rødby Havn har vi desuden allerede opstillet et OK marineanlæg med brændstof til serviceskibe. Vi ønsker at være fuldt ud til stede, siger Henrik Dehn.

60 truckdiesel-anlæg

Femern Bælt Forbindelsen bliver verdens længste sænketunnel, når den i 2021 er klar til at tage imod trafik.

OK-kæden står for 25,8 procent af benzinsalget i Danmark og omfatter mere end 660 tankstationer, herunder 60 Truck Diesel anlæg, hvor vognmænd kan tanke døgnet rundt, fordelt over hele landet.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.083