Nye "hanløver" ind i salgskampen
MAN Truck & Bus Danmark melder om " travlhed i den danske transportbranche", og at MAN i øjeblikket øger sin markedsandel i et voksende marked.
Det giver travlhed i salgsafdelingen, og for at kunne betjene de mange kunder har MAN ansat nye salgskonsulenter i København og Midt- og Vestjylland. MAN har derudover ansat fire nye salgselever, der på sigt skal indgå i sælgerstaben.
Claus Hornuff ny salgskonsulent i København (Greve)
Med udgangspunkt fra MAN's hovedafdeling i Greve, samt fra autoriseret MAN servicepartner Jens Junker A/S i Hillerød, skal 48-årige Claus Hornuff (foto 1) være salgskontakt for MAN's kunder i dele af København samt i Nordsjælland.
Den nye sælger er oprindelig uddannet som agrarøkonom, men har arbejdet i først forsikringsbranchen og siden finansieringsbranchen, hvor fokus netop har været finansiering af bla. lastbiler.
Senest har han arbejdet som godschauffør og har derfor et godt kendskab til transportbranchens behov – både på produkt- og finansieringssiden.
Flemming Jensen ny salgskonsulent i Midt- og Vestjylland (Herning)
Fra salgskontoret hos MAN-servicepartneren DieselDok i Herning bliver Flemming Jensen (foto 2) salgskontakt for MAN's kunder i Midt- og Vestjylland.
Som 3. generation i en større midtjysk vognmandsforretning er den nye sælger bogstaveligt talt født ind i vognmandsbranchen. Han har desuden arbejdet 21 år i speditionsbranchen og i en årrække selv kørt som eksportchauffør på de europæiske landeveje - og har desuden arbejdet med indkøb af transportmateriel og service.
Løve-historien
I 1971 overtog MAN-koncernen Büssing Automobilwerke og dette selskabs fabrik i Salzgitter. MAN overtog både Büssings specielle teknologi med underfloor-motorer og Büssings logo, Braunschweigs løve, der siden har siddet solidt på frontgitteret hos alle MAN's erhvervskøretøjer./cw