23948sdkhjf

DHL's virtuelle lager-succes

Augmented reality øger effektiviteten på DHL-lager.

Den tyske logistikvirksomhed DHL har på et af selskabets lagre i Holland afprøvet ny computerteknologi med såkaldt augmented reality, bedst oversat med ”virkelighedstro oplevelse”.

DHL har stået bag pilotforsøget med virksomhederne Ricoh og Ubimax, der er i branchen for bærbar computerteknologi.

Konkret har DHL-lagermedarbejderne i forsøget båret virtuelle briller af mærkerne Google Glass eller Vuzix, og er via teknologien og grafikken i brillerne blevet guidet rundt på lageret. Og det har vist sig særdeles værdifuldt. Medarbejdernes effektivitet i plukke-arbejdet blev øget med hele 25 procent.

Det fortæller Jan-Willem De Jong, der er business unit director technology for DHL Supply Chain i Benelux-landene:

- Synassisteret plukning giver håndfri plukning af ordrer og øger produktiviteten. Teknologien understøtter i den grad vores medarbejdere og tilfører værdi til vores kunder. Det er dog kun et første skridt på en innovativ rejse, for vi tror på, at augmented reality vil blive relevant for endnu flere områder i forsyningskæden, siger han.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093