23948sdkhjf

Schmitz Cargobull vil ind i Kina

Den tyske trailerproducent har færdigbygget ny fabrik i Kina, der ventes at komme til at producere 20.000 enheder i 2019 og give Schmitz Cargobull en markedsandel på ti procent i det store land.

Den tyske trailerproducent har færdigbygget ny fabrik i Kina, der ventes at komme til at producere 20.000 enheder i 2019 og give Schmitz Cargobull en markedsandel på ti procent i det store land.



Det kom frem ved et pressemøde på den store IAA messe – en af verdens største af slagsen for erhvervskøretøjer - der finder sted i disse dage i Hannover.

Fra oktober begynder produktionen af trailere på den nye fabrik i den kinesiske by Wuhan, og på trailerproducentens velbesøgte pressemøde lagde Cargobull-bestyrelsesmedlem Andreas Schmitz ikke skjul på sin begejstring over selskabets nye ambitioner i verdens folkerigeste land:

- Vi bør være nærværende på så stort et marked, og alt kører indtil videre efter planen, sagde Andreas Schmitz, der selv har boet i Kina siden midten af 2013 for at forberede produktlinien og udvælge leverandører og ledelse til den nye fabrik.

Wuhan er med otte mio. indbyggere er en af Kinas ti største byer. Derudover er byen placeret logistisk fornuftigt i umiddelbar nærhed til både Hong Kong, Shanghai og Beijing. Byens nye Schmitz Cargobull ligger på en 150.000 kvadratemeter stor grund, hvor der er blevet plads til en 26.000 kvadratmeter stor produktionshal.

I efteråret 2012 indgik Schmitz Cargobull joint venture med kinesiske Dongfeng Motor Group – en af Kinas største lastbilproducenter – og den nye fabrik er en afløber heraf. Når fabrikken i Wuhan producerer trailere for fuld kapacitet, forventes det, at fabrikken kan producere op til 40.000 enheder årligt. /

anga Foto: Schmitz Cargobulls fabrik i Wuhan. (Schmitz Cargobull)
Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063