23948sdkhjf

Peugeot planter 10.000 træer

Peugeots KickItToBrazil kampagne har plantet frøene til 10.000 ekstra træer i Amazonas regnskove.

Peugeots KickItToBrazil kampagne har plantet frøene til 10.000 ekstra træer i Amazonas regnskove.



Forud for årets verdensmesterskaber i fodbold i Brasilien startede Peugeot kampagnen KickItToBrazil, der havde til formål at skabe opmærksomhed på genrejsning af regnskoven i Amazonas.

Da Automobiles Peugeot fløjtede kampagnen i gang, var det med det formål at udnytte de sociale medier til at skabe opmærksomhed på den sydamerikanske regnskov og det skovrejsningsprojekt, Peugeot har samarbejdet med ONF, den franske skov- og naturstyrelse, om i 15 år.

Helt konkret blev en fodbold sendt af sted på en 60 dages rejse gennem verden. Fodbolden besøgte blandt andet Senegal, den kinesiske mur, Tokyo, Rusland og en bilmesse i Algeriet, inden den endte sin fodboldkarriere i Rio de Janeiro.

Undervejs kunne verdensborgerne tage billeder med fodbolden og uploade dem til de sociale medier. For hvert billede forpligtede Peugeot sig til at plante et træ i Amazonas.

Hele 10.000 fotos og videoer endte med at blive taget af fodbolden, og derfor vil der nu blive plantet 10.000 træer i skovområdet la Fazenda Sao Nicolau. Herudover vil Peugeot købe CO2 kvoter til at dække det CO2-aftryk, som fodbolden har sat på sin tur rundt i verden, fortæller den franske bilproducent i en pressemeddelelse. /

anga
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063