23948sdkhjf

Bring lancerer labelfri fragt

Vil give kunden et bedre sidstehåndsindtryk, lyder det.

Fremover er det ikke nødvendigt at printe en fragtlabel, når man sender pakker med Bring. Med et enkelt klik bestilles en pakkekode, som blot skal skrives på pakken. Det gør det fordelagtigt både for mindre webshops og når privatpersoner handler med hinanden. Men det er især på returdelen, hvor den labelfri fragt- og returløsning skaber værdi for e-handlen og sparer både små og store webshops for flere tons papir årligt.

- Hos Bring arbejder vi tæt sammen med vores kunder og vi oplever ofte, hvordan især returdelen giver anledning til frustrationer, da det både er omkostningsfuldt og tidskrævende at registrere, printe og sende modtageren en fragtlabel. Derfor er det glædeligt, at vi nu kan tilbyde en mere effektiv, økonomisk og miljørigtig fragt- og returløsning, siger Per Buus, salgsdirektør for Bring i Danmark.

- Når man forenkler det sidste led i kundens købsoplevelse, skaber man også et vigtigt sidstehåndsindtryk af sin webshop. Det er dog en balancegang mellem det at skabe en enkel løsning og samtidig ikke direkte opfordre til returnering eller hensynsløs shopping, siger Per Buus.

Ifølge Brings undersøgelser siger hver anden e-handlende, at en enkelt returløsning øger tilfredsheden. Det er derfor også med de bedste intentioner, at e-handlen i cirka 50 procent af tilfældene medsender en returlabel, når de sender pakker i dag.

- Hvad sker der egentlig med de returlabels, som ikke bliver brugt? Der er igen tvivl om, at fragt er en belastning for miljøet, men også noget vi, e-handlen og forbrugerne, kan være med til at nedbringe. Derfor er det vigtigt for os at skabe løsninger, der gør det muligt for både e-handlen og forbrugerne at træffe et bæredygtigt valg på nettet, siger Per Buus. /anga.

Kommenter artiklen
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11