23948sdkhjf

Lærlinge får indblik i tung transport

Guidede ture på Transport 2019.

Når dørene åbnes til Transport 2019 i MCH Messecenter Herning 21.-23. marts 2019, er der fokus på at give landets lærlinge et indblik i den verden, der venter dem efter læretiden.

Som noget helt nyt arrangerer transportmessen i samarbejde med en række udstillere guidede ture rundt på Transport 2019, så landets lærlinge kan få et indtryk af, hvilke jobmuligheder der findes i den tungere del af transportbranchen.

- På Transport 2019 kan mekanikerlærlingene for første gang få et indtryk af mulighederne som tungvognsmekaniker. At tilslutningen er blevet så massiv, fortæller os jo bare, at vi har fat i noget rigtigt. Vi har faktisk åbnet op for programmet i hele to dage for at imødekomme efterspørgslen, siger Nikolaj Jørgensen, projektleder i MCH A/S.

Guidede ture

På programmet er blandt andet besøg på standene hos Scania, Volvo, MAN, Transportens Innovationsnetværk og Besko. Efter de guidede ture har lærlingene mulighed for at gå rundt på messen, hvor de blandt meget andet kan opleve en hal fyldt med leverandører til værkstedsbranchen.

- Vi har 21 værksteder fordelt over hele landet, og der er rigtig mange spændende karriere- og udviklingsmuligheder i Volvo/Renault-netværket - dem glæder vi os meget til at præsentere de unge mennesker for på Transport 2019. Vi ser frem til at byde dem velkommen og vise dem rundt i hal E, siger Helle Hessel, markedskommunikationschef hos Volvo Danmark.

Også hos Besko bakker man op om arrangementet og bruger gerne tid på fremtidens ansatte i transportbranchen.

- Vi har hos os Besko Akademi, og idéen med det er at være med til at styrke uddannelsessystemet for tungvognsmekanikere og gøre branchen mere attraktiv. Vi ønsker blandt andet at være med til at få flere unge til at vælge en uddannelse i den tunge transportsektor - og ikke mindst at fastholde dem, når de er uddannede. Vi glæder os til på messen at fortælle lærlingene om mulighederne for kurser og efteruddannelse i branchen og vise dem demoer af forskelligt træningsmateriel, siger marketingchef i Besko, Søren Fredslund.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.146