23948sdkhjf

G6 kæmper for markedsposition

Når det gælder om at få bragt containerne frem til rette sted og rette tid, kæmper G6-alliancen for at blive konkurrencedygtig på ruterne mellem Asien og Nordeuropa, skriver SeaIntel.

Når det gælder om at få bragt containerne frem til rette sted og rette tid, kæmper G6-alliancen for at blive konkurrencedygtig på ruterne mellem Asien og Nordeuropa, skriver SeaIntel.



Øverst på SeaIntel’s globale Top 20-liste lå i juni Maersk Line, Hamburg Süd og Hanjin med en styrke på henholdsvis 87,2 procent, 85,2 procent og 78,9 procent. Når det gælder den samlede globale styrke lå den stort set uændret på 75,6 procent i juni mod 75,3 procent i maj. Opgørelsen i juni måned er baseret på 10.240 skibsanløb, mens containerleveringerne er baseret på omkring 3,2 millioner containerleveringer.

I løbet af det sidste år har G6-rederne gennemsnitligt haft en styrke med hensyn til at levere containerne til tiden på 41 pct. på Asien-Nordeuropa-ruterne.

/mb
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063