23948sdkhjf

Ingen kan nå Iceland Express

Man kan sagtens blive så dårligt behandlet af et flyselskab, at man er berettiget til en temmelig stor erstatning, men alligevel aldrig får pengene at se.

Man kan sagtens blive så dårligt behandlet af et flyselskab, at man er berettiget til en temmelig stor erstatning, men alligevel aldrig får pengene at se.



Det er tilfældet for et ungt par fra Aalborg, der i juni fløj med Iceland Express fra Aalborg til New York og først ankom 25 timer efter planlagt ankomst. Trafikstyrelsen pålagde i september selskabet at betale en erstatning på 1200 euro, cirka 8900 kroner, men Iceland Express har ikke reageret.

- Og så er der desværre ikke meget at gøre, konstaterer advokat Preben Bang Henriksen, Aalborg. Han ligger inde med en lang stribe klager over flyselskaber, også en del vedrørende Iceland Express.

- Hvis et udenlandsk selskab ikke vil respektere en afgørelse fra myndighederne, er man som forbruger henvist til at føre en civil sag, men alene at få forkyndt en stævning i udlandet er så besværligt og dyrt, at det i praksis ikke kan betale sig, forklarer Preben Bang Henriksen til nordjyske.dk.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.137