23948sdkhjf

Effektivt natarbejde

Fire nætter - så hurtigt gik det med at få løftet syv 30 tons tunge gitterportaler på plads hen over Helsingørmotorvejen.

Fire nætter - så hurtigt gik det med at få løftet syv 30 tons tunge gitterportaler på plads hen over Helsingørmotorvejen.



Vejdirektoratets entreprenører har siden i søndags arbejdet aftener og nætter for at montere portalerne og natten til torsdag, den 23. juni, blev de færdige. Det var hurtigere end umiddelbart forventet, fortæller projektleder Kasper Rosenstand fra Vejdirektoratets ITS-afdeling, der på forhånd havde varslet, at arbejdet ville vare til og med søndag 26. juni.

Gitterportalerne er en del af Vejdirektoratets nye ITS-system på Helsingørmotorvejen, som via en række variable tavler skal fortælle bilisterne om uheld, kø og rejsetid på strækningen og gøre det muligt at ændre på den tilladte hastighed for at skabe et bedre flow i trafikken.

På strækningerne Kokkedal – Hørsholm S og Lundtofte - Gl. Holte – bliver der henover sommeren sat standere/galger op i midterrabatten og i vejsiden - et arbejde der kun vil påvirke trafikken i mindre omfang.

- Vores plan er at have systemet klar til prøvedrift i august, og sidst på året skulle vi gerne kunne tage det i brug, så vi kan få trafikken til at flyde bedre og mere sikkert på strækningen, siger Kasper Rosenstand.

I forbindelse med arbejdet med at samle de store gitterportaler lukkede Vejdirektoratet den ubemandede vestlige rasteplads ved Isterød (Rasteplads Toftebjerg). Pladsen er blevet brugt som arbejdsområde, men den åbner igen for offentligheden inden udgangen af juni.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.063