23948sdkhjf

Danmark er speciel

Situationen på det danske luftfragtsmarked er helt forskelligt fra de andre nordiske lande, påpeger Lufthansa Cargo.

Situationen på det danske luftfragtsmarked er helt forskelligt fra de andre nordiske lande, påpeger Lufthansa Cargo.



Det danske luftfragtsmarked er noget helt for sig selv. Det mener den nytiltrådte chef for Lufthansa Cargo i Norden og Baltikum, Alexander Kohnen, der har sit kontor i Stockholm.

- Først og fremmest er det danske marked karakteriseret ved et stort antal små og mellemstore eksporterende virksomheder, modsat i Nordens største luftfragtsmarked, Sverige, hvor et lille antal meget store virksomheder dominerer udviklingen, siger Kohnen.

Lufthansa ser en moderat udvikling i fragtmængderne i det danske marked - det vil sige ikke stor vækst, men heller ingen recession. Lufthansa Cargo holder en tredjeplads med en markedsandel på 10,5 procent (i april 2011).

Læs mere i seneste nummer af Danmarks Transport-Tidende.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078