23948sdkhjf

Volvo fører klart i den tunge ende

Med 377 nyindregistrerede Volvo-lastvogne over 16 tons totalvægt, ligger Volvo Trucks klar afstand til konkurrenterne på den danske marked i de fire første måneder af 2010.

Med 377 nyindregistrerede Volvo-lastvogne over 16 tons totalvægt, ligger Volvo Trucks klar afstand til konkurrenterne på den danske marked i de fire første måneder af 2010.



Volvo Trucks har til dato opnået en markedsandel på 32,4 procent. I samme periode i 2010 lå Volvos markedsandel nede på 22,4 procent – 0,1 procentpoint under ærkerivalen Scania.

Scania har med 252 nyindregistreringer en markedsandel på 21,7 procent, tæt fulgt af MAN med 242 nyindregistreringer (20,8 procent).

Ser man alene på antallet af nyindregistreringer i april, så lå MAN faktisk foran Scania med 79 nyindregistreringer mod 67. Volvo slår dog dem begge med 91 nyindregistreringer i april.

År til dato har Mercedes-Benz en markedandel på 14,5 procent, flugt af DAF med syv procent, Iveco med 2,1 procent, mens Renault Trucks har fået nyindregistreret hele 15 lastvogne over 16 tons totalvægt siden nytår. Det rækker til en markedsandel på 1,3 procent.

Der blev i alt nyindregistreret 307 lastvogne i Danmark i april. Et er godt og vel det dobbelte af april 2010.

År til dato er nyindregistreret 1.163 lastvogne over 16 tons mod 528 i de første fire måneder af 2010. En fordobling og mere til.

Sammenligner man alle lastvognsmærker i forhold til 2010, så springer det i øjne at DAF’s markedsandel er skrumpet fra 23,1 procent til kun syv procent.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078