23948sdkhjf

Fra webshop til GLS Pakke Shop

Særlig service sikrer GLS vækst i B2C-segmentet.

Særlig service sikrer GLS vækst i B2C-segmentet.



Når forbrugerne bestiller en vare på internettet, så er hurtig og pålidelig levering en afgørende parameter for kundens tilfredshed med købet.

Det er blandt andet en betydelig udfordring, fordi kunden ofte er på job eller andre steder, når ’pakken’ ankommer.

GLS Denmark tilbyder en service, der tager højde for det problem, ved at tilbyde afhentning i en af pakke- og kurérgigantens 575 GLS Pakke Shops fordelt over hele landet.

Web-butikker, der bruger GLS ShopDelivery-Service, kan lade kunderne vælge at få de bestilte varer leveret direkte til en GLS Pakke Shop tæt på bopælen eller arbejdspladsen. Her kan de afhente deres pakker – på kundevenlige åbningstider, når det passer bedst ind i deres hverdag.

Kraftig vækst

Antallet af pakker sendt til en Pakke Shop steg med ca. 240 procent i regnskabsåret 2010/11 (der endte 31. marts)

- Løsningen er utroligt populær. Det er uden sidestykke den største stigning inden for segmentet, siden denne service blev indført i 2007, fortæller Karsten Klitmøller, Region Manager GLS Denmark.

Takket være det landsdækkende netværk har forbrugere i hele Danmark nem adgang til Pakke Shops, der er integreret i kæder som Blockbuster eller Coop efter shop-in-shop-princippet. Desuden kan de også sende pakker fra Pakke Shops. Ved bestilling vælger internetkunden ved et enkelt klik den Pakke Shop, hvortil GLS skal levere pakken. Kunden modtager derefter en mail/sms, når pakken er klar til afhentning.

Flere webshops

Ordningen har ifølge GLS vist sig at være en fordel for internetbutikkerne, fordi deres kunder ikke bare værdsætter muligheden. De returnerer angiveligt også færre varer, samtidig med de også gerne bestiller nye varer i den pågældende webshop.

- Dette er afgørende for, at der allerede er over 400 onlinebutikker, der bruger vores løsning, siger Karsten Klitmøller.

Og tendensen er stigende. Udbredelsen bliver styrket af, at de fire største webservice-udbydere i Danmark i dag samarbejder med GLS, hvorigennem de kan integrere Pakke Shop-løsningen i deres salgsplatform.

Selvom GLS Denmarks primære forretningsområde stadig er business-to-business (B2B), får business-to-consumer (B2C) markedet stadig større betydning for virksomheden.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079