Brug hovedet på havnen
Associated Danish Ports affyrer startskuddet til anden fase af sikkerhedskampagne.
Kampagnen ’Brug hovedet på havnen’ skal øge sikkerhedsbevidstheden hos både medarbejdere og brugerne på Associated Danish Ports havne. Budskaberne om nødvendig brug af personlige værnemidler, synlighed, personlig sikkerhed og sikker trafikkultur leveres med humor.
De tre hovedbudskaber i ADPs sikkerhedskampagne skal gennem hele 2010 kommunikeres gennem skiltning og forskellige aktiviteter på havnen. Anden fase sætter fokus på den personlige sikkerhed.
Husk høreværn, redningsvest, sikkerhedssko, -briller, -handsker og -hjelm. Sådan lyder opfordringen fra ADP, som med en outdoorkampagne sætter fokus på sikkerheden på havnen i Fredericia.
Med det dobbelttydige spørgsmål ’Har du udstyret i orden?’ skal skilte, bannere og klistermærker til hjelme minde om, at alle bærer ansvaret for egen sikkerhed. En mand er afbilledet med sikkerhedsudstyret strategisk placeret foran sig som en anden fodboldstjerne før et frispark.
- Havnen skal være et sikkert sted at færdes, og derfor har sikkerheden vores højeste prioritet. Det betyder virkelig noget, hvad vi hver især gør for sikkerheden – vi skal og bør være rollemodeller for hinanden, siger salgs- og marketingchef hos ADP Ole H. Jørgensen.